يكشنبه6آبان1403
12:50
134
آگهی مزایده موقوفات شهرستان علی آبادکتول
اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آبادکتول در نظر دارد املاک موقوفه به شرح جدول ذیل را از طریق آگهی مزایده برابر نظریه کارشناس دادگستری به متقاضیان واجد الشرایط (بدون هیچگونه حقی) به مدت یک سال (زراعی) و با رعایت شرایط ذیل صرفاً به اجاره واگذار نماید:
اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آبادکتول در نظر دارد املاک موقوفه به شرح جدول ذیل را از طریق آگهی مزایده برابر نظریه کارشناس دادگستری به متقاضیان واجد الشرایط (بدون هیچگونه حقی) به مدت یک سال (زراعی) و با رعایت شرایط ذیل صرفاً به اجاره واگذار نماید:
ردیف |
نام موقوفه |
مشخصات مورد اجاره |
مساحت
(متر مربع) |
آدرس |
قیمت پایه اجاره ماهیانه/سالیانه (ریال) |
مبلغ سپرده جهت شرکت در مزایده (ریال) |
1 |
امامزاده عبدالله(ع) |
مزروعی(آبی و دیم) |
81940 |
علی آبادکتول – روستای معصوم آباد |
9.650.000.000 |
965.000.000 |
2 |
حاجیه حاجرخانم برفتان کتولی |
مزروعی |
6000 |
علی آبادکتول – روستای برفتان |
180.000.000 |
18.000.000 |
3 |
صفرعلی احمدی(چینو) |
مزروعی شالیکاری |
3980 |
علی آبادکتول – جاده زرین گل – اراضی چینو |
400.000.000 |
40.000.000 |
4 |
کربلایی خلیل زنگانه(چینو) |
مزروعی شالیکاری |
5300 |
علی آبادکتول – جاده زرین گل – اراضی چینو |
500.000.000 |
50.000.000 |
1- قیمت پایه مزایده ماهیانه/ سالیانه طبق نظر کارشناس به مبالغ فوق بوده و مدت زمان قرارداد اجاره از تاریخ تنظیم سند به مدت یک سال خواهد بود و پس از انقضای مدت، مستأجر متعهد است، مورد اجاره را بدون هیچ گونه ادعایی به موجر تحویل دهد.
2- متقاضیان میبایست 10% مبلغ اجارهبهای پایه سالانه را به عنوان سپرده شرکت در مزایده طی فیش واریزی به بانک ملی از طریق دستگاه های (pos) مستقر در امور مالی پرداخت نموده و اصل آن را در پاکت پیشنهاد خود به صورت دربسته که روی آن نوشته شده: «آقای .... به کد ملی شماره ................. و شماره تماس .............. راجع به مزایده شماره ..... مورخ .... موقوفه ....... » تحویل دبیرخانه اوقاف شهرستان علی آبادکتول نموده و رسید خود را دریافت کنند. متقاضیان میتوانند همه روزه به استثنای روزهای تعطیل در ساعات اداری نسبت به دریافت فیش با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی به بخش مالی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آبادکتول مراجعه نمایند.
3- مبلغ سپرده کلیه متقاضیان از طرف کمیسیون مزایده، تا زمان تنظیم قرارداد اجاره ضبط خواهد شد.
4- مستأجر حق واگذاری مورد اجاره را به صورت کلی یا جزئی، به هیچ نحوی از انحاء حتی به عنوان وکالت یا صلح حقوق به غیر را ندارد.
5- مستأجر حق هیچ گونه تغییر و تبدیل در وضع عرصه و اعیان موقوفه را ندارد مگر با موافقت کتبی و قبلی موجر .
6- برنده مزایده می بایست، مباشرتاً (شخصاً) از مورد اجاره، استیفای منافع نماید و حق واگذاری مورد اجاره را به هیچ نحوی از انحاء به غیر نخواهد داشت.
7- پرداخت هزینه های احتمالی مربوط به اخذ مجوز از نهادها و ادارات دولتی علاوه بر پرداخت اجاره بها بر عهده مستأجر می باشد.
8- هزینه تنظیم سند اجارهنامه و کارشناسی مربوط به آگهی مزایده، هزینههای تعمیرات غیرضروری، تزئینی، جزئی، آب، برق، گاز، فاضلاب، تلفن، بیمه، مالیات، عوارض و ... به عهده مستأجر خواهد بود. تنها هزینههای اساسی در صورت ضرورت و بنا به تشخیص و مجوز کارشناس اداره اوقاف و موافقت موجر قابل محاسبه و پرداخت میباشد و هرگز مستأجر نمیتواند آن را با اجارهبها تهاتر نماید بلکه بعد از واریز اجاره به حساب موقوفه و موافقت و تأیید موجر، مبلغ هزینهکرد به حساب مستأجر واریز میگردد.
9- به پیشنهادهای فاقد امضا، مشروط، مبهم، بدون سپرده، مخدوش و همچنین پیشنهاداتی که خارج از موعد مقرر به دبیرخانه اداره اوقاف و امور خیریه علی آبادکتول برسد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
10- اگر برنده مزایده، بعد از پنج روز کاری از ابلاغ کتبی به وی، از تنظیم سند اجاره خودداری نماید یا به هر دلیلی جهت تنظیم قرارداد در مهلت تعیین شده حاضر نشود به منزله انصراف وی تلقی شده و سپردهاش به نفع موقوفه ضبط میشود و با رعایت اولویت قیمت با نفر دوم و یا سوم با رعایت تبصره یک ماده 27 آئین نامه معاملات دولتی، قرارداد اجاره تنظیم خواهد شد.
11- میزان اجارهبهای پیشنهادی باید با حروف و عدد به طور خوانا و به ریال نوشته شود و کمتر از مبلغ پایه اعلام شده نباشد، همچنین باید نوع بهرهبرداری (در رقبات تجاری، شغل متعارف و در رقبات مسکونی، تعداد نفرات ساکن) از مورد مزایده را در پیشنهاد خود مشخص نمایند که در غیر این صورت به این پیشنهادات ترتیب اثر داده نخواهد شد.
12- افراد ممنوع المعامله و کسانی که به موقوفات بدهی داشته باشند، حق شرکت در مزایده را ندارند.
13- تخلف از هر یک از شروط مندرج در این آگهی یا سند اجاره تنظیمی، موجب ایجاد اختیار فسخ قرارداد به صورت یک طرفه، در مابقی مدت برای موجر خواهد بود.
14- کمیسیون مزایده رأس ساعت 10 صبح روز دوشنبه مورخ 1403/08/14 در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آبادکتول با حضور اعضای کمیسیون مزایده تشکیل و پس از قرائت پیشنهادها، با در نظر گرفتن صرفه و صلاح موقوفه برنده مزایده را اعلام خواهند نمود.
15 ـ متقاضیان می بایستی تا پایان وقت اداری روز یک شنبه مورخ 1403/08/13 پیشنهادات خود را با مستندات به دبیرخانه ارائه نمایند .
16- متقاضیان میتوانند قبل از ارائه پیشنهاد، جهت بازدید از مورد مزایده در روز سه شنبه رأس ساعت 10 صبح در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آبادکتول حضور یابند و برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی اوقاف و امور خیریه استان گلستان به نشانی oghaf.golestan.ir و یا (صرفاً در ساعات اداری) به واحد اجارات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آبادکتول مراجعه و یا با شماره تلفن 34239460 داخلی .... تماس حاصل نمایند.
17- در شرایطی که به لحاظ عدم رونق کسب و کار یا مشکلات مالی یا شخصی و غیره تقاضای فسخ قرارداد اجاره از سوی مستاجر در مابقی مدت اجاره مطرح شود، مستاجر می بایست ضمن تسویه اجور معوق تا زمان فسخ قرارداد ، معادل یک ماه اجاره بها نیز بابت خسارت وارده به حساب موقوفه واریز نمایند.
18- برنده مزایده بایستی بابت جبران خسارت های احتمالی، مبلغی معادل 3 ماه اجاره بهای پیشنهادی را به عنوان قرض الحسنه به حساب مربوطه واریز نماید. ضمن اینکه قبل از تنظیم قرارداد اجاره، موظف به معرفی ضامن و ارائه تضامین اعلامی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه خواهد بود.
19- مبلغ اجاره بها به صورت سالیانه بصورت نقد دریافت خواهد شد.
20 ـ برنده مزایده می بایست نسبت به ثبت سامانه ثنا ( طرح ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه ) اقدام و گواهی ثبت شده را جهت انعقاد قرار داد اجاره ارائه نماید.
21 ـ از برنده مزایده یک فقره چک بابت تضمین تخلیه برابر نظریه کارشناس رسمی دادگستری و 12 فقره بابت اجاره بها ماهیانه اخذ خواهد شد.
22ـ برنده مزایده موظف است دو ماه پیش از انقضای مدت قرارداد، به اداره محل مراجعه و نسبت به پیگیری و تمدید قرارداد اجاره اقدام نماید و در صورتی که به هر دلیلی، چه برابر خواسته مستاجر یا حسب نظر اداره اوقاف، بنا بر تخلیه رقبه باشد، ایشان مکلف است ضمن همکاری لازم به منظور بازدید متقاضیان اجاره ملک مورد نظر، در موعد مقرر نسبت به تخلیه ملک اقدام نماید.
23ـ کمیسیون مزایده در رد تمامی پیشنهادهای واصله مختار خواهد بود.
24- اداره اوقاف میتواند در صورت درخواست مستأجر و موافقت اعضای کارگروه اداره اجرائی با رعایت شروط سند اجاره، مصلحت و غبطه وقف و در صورت رضایت از عملکرد مستأجر (از جمله در نگهداری و حفظ و حراست از رقبه، پرداخت به موقع اجاره بهای موقوفه، رعایت شئونات اسلامی، رضایتمندی همسایگان همجوار و ...) نسبت به تمدید قرارداد اجاره وفق نظر کارشناس رسمی دادگستری اقدام نماید که میزان آن در املاک مسکونی حداکثر 4 دوره یکساله و در املاک تجاری و کشاورزی حداکثر دو دوره یکساله خواهد یود.
* سایر اطلاعاتی که برای برگزاری هر چه بهتر مزایده مفید بوده و باعث شفاف سازی و انتخاب درست متقاضی و نیز مصلحت وقف خواهد بود، لازم است در آگهی مزایده پیش بینی و درج گردد.
آدرس فضای مجازی اطلاع رسانی مزایدههای املاک موقوفات استان گلستان در پیامرسان ایتا: @golestan_oghaf_m
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آبادکتول